wtorek, 14 kwietnia 2015

SZKLANE DOMY.


Jakiś czas temu, szukając inspiracji do projektu domu jednorodzinnego w Warszawie wpadłam na trop kilku domów jednorodzinnych  w  RPA. Trop prowadził do renomowanego biura SAOTA projektującego budynki w szeroko pojętym „wielkim świecie”. Wachlarz ich projektów rozpoczynają domy jednorodzinne, a kontynuują budynki wielorodzinne, hotele, obiekty usługowe, szkoły i.... ciężko powiedzieć co ten wachlarz kończy, bo wciąż dokładają do niego nowe karty.

SAOTA poszerza swoje horyzonty, a ja w tym poście zawężę je do tego tematu, który zrobił na mnie największe wrażenie czyli Domy Jednorodzinne ( wielkie D i wielkie J to świadoma pisownia).
Wybrałam tylko kilka. Te, które wybrałam znajdują się w RPA .

Kilka słów o stylu :
Architektura z rozmachem.
Architektura na bogato.
Architektura dla bogatych.

Brzmi trochę jak kicz, ale dodam, że jest to również:
Architektura z widokiem na ocean.
Architektura z tarasami.
Architektura z betonem, kamieniem, szkłem i drewnem w rolach głównych.

Teraz brzmi zdecydowanie lepiej, ale....
nieważne jak brzmi, ważne jak wygląda.
Wygląda tak, że chciałoby się tam być, usiąść na tarasie, wypić drineczka i rozkoszować się okolicznościami przyrody i architektury.


Moj numer jeden w kilku ujęciach - dom w Cape Town:










Drugi, również w Cape Town:






Ten też jest niczego sobie – Cape Town ciąg dalszy:





 
Jest  jeszcze taki – tym razem w Plattenberg Bay: 







  Na koniec dom w Shelley Point:





 
Lubię patrzeć na te zdjęcia. Podoba mi się forma budynków i sposób kształtowania przestrzeni. Podoba mi się przenikanie zewnętrza do wewnątrz i odwrotnie. Tak zaprojektowana architektura wywołuje we mnie uczucie spokoju, wygląda, że na wszystko jest tam miejsce. Pewnie w takich domach na wszystko też jest czas.

Im więcej zdjęć oglądam tym bardziej mnie korci by coś zaprojektować. Z polotem. Z przestrzenią. Z integracją przyrody z wnętrzem domu. Z tarasami. Z basenem. Z zachodem słońca. Z oceanem....
Marzenia?
Podobno są po to, żeby je spełniać.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz