niedziela, 26 kwietnia 2015

RECYCLING.


Dwa dni temu byłam w przyjemnej knajpce na Żoliborzu. Nad jednym ze stołów wisiała lampa zrobiona ze zużytych butelek po winie. Głupio mi było zrobić zdjęcia, bo przy tym właśnie stole odbywała się jakaś impreza rodzinna i nie miałam śmiałości przeszkadzać, ale pewna jestem, że jeszcze tam wrócę bo : pierwsze primo to właśnie ta lampa, a drugie primo to pyszna tarta z czekoladą.
Ok, zdjęć nie porobiłam, ale zaczęłam przyglądać się tematowi recyclingu, a właściwie ponownemu życiu zużytych przedmiotów, ich przebranżowieniu przy niewielkim nakładzie kosztów i bez jakichś specjalnych obróbek termicznych, chemicznych i fizykooddziałujących.

Zainteresowały mnie przedmioty, które oprócz tego, że ciekawie wyglądają  pełnią konkretne funkcje, a nie są tylko wystrojem wnętrza czy zewnętrza. O ten temat otarłam się już  z racji posta o stylu skandynawskim, dziś go trochę pogłębiłam i znalazłam takie ciekawostki :

Drugie życie palet.
To temat najbardziej obszerny. Palety jako stelaże pod materace to świetnie rozwiązanie, materiał naturalny, drewno w mieszkaniu, tanio, modnie i łatwo z montażem:

palletfurniturediy.com

cdnhomedit.com
Zawsze można pomalować na biało :

99pallets.com
99pallets.com
albo na inny kolor z palety RAL:

cdnhomedit.com
Palety nie tylko jako łóżka, ale również:
-kanapy:

pinterest.com
- ławy:
pinterest.com
- fotele:
palletfurnitureplans.com
 - huśtawki:
designrulz.com
 - sofy:

spartacus1991
- jako stoły , stołki i stoliki :

palletfurniturediy.com


spartacus1991

ana-white.com

lawsh.net

culturescribe.com

pinterest.com

- jako zestawy mebli wypoczynkowych:

pinterest.com
 - i mebli biurowych:

pinterest.com

pinterest.com
 Mogą pełnić rolę szafek z półkami:

pinterest.com
 oraz mebli kuchennych:

pinterest.com
Przykładów wykorzystania palet jest sporo, na pewno to nie są wszystkie, ale też na pewno te które pokazałam są inspirujące. Warto wiedzieć , że są i że można i że się da.

Palety paletami, ale nie tylko one sprawdzają się jako meble i meblopodobne:
Poniżej regały : 


pinterest.com

inhabitat.com
i  meble ogrodowe:
pinterest.com
houzz.com

goodhomedesign.com

Na zakończenie coś co jest trudniejsze do samodzielnego wykonania, ale jest to coś od czego wszystko się zaczęło.
LAMPY!

- z wykorzystaniem korków: 

ecochunk.com
 i z wykorzystaniem butelek:
pinterest.com

pinterest.com

pinterest.com

Myślę sobie, że taki domowy recycling to fajna zabawa w kreatywność i pomysłowość,  a przy okazji możliwość cięcia domowego budżetu. 
Patrząc na zdjęcia powyżej, wygląda na to, że warto dawać drugą szansę. (!)

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz