wtorek, 12 maja 2015

ZACZĘŁY SIĘ SCHODY.


Schody projektuje się po to by umożliwić komunikację pomiędzy poziomami.
Poziom. Level. Etap. W budynku, w przestrzeni, w życiu.
Dziś metaforycznie.

Zastanawiam się na jakim ja jestem etapie.
Dokąd i którędy mam wędrować dalej. Jaki będzie kolejny poziom. W którym momencie uznam, że właśnie tymi schodami mam się wspinać i że właśnie te zaprowadzą mnie tam gdzie chcę się znaleźć.
Można się tak zastanawiać godzinami, ale na dłuższą metę to do niczego nie prowadzi. Trzeba zakasać rękawy, albo nogawki, jak kto woli i stawiać kolejne kroki.
Po schodach. No bo jednak przecież gdzieś prowadzą. Logicznie rzecz ujmując...skoro idę z samego dołu to prowadzą do góry...
A z góry jest lepszy widok i szersza perspektywa...

Balansując między rzeczywistością i metaforami, zastanawiając się nad tymi schodami, które mam do pokonania zaczęłam przyglądać się zwykłym schodom.
Czy takim zupełnie zwykłym? Ładnym. Takim, którymi chciałabym wchodzić.

Takimi szklanymi :

decoist.com

decoist.com
desainer.it
 lub drewnianymi :

decoist.com
decoist.com
fot. Filip Dujardin
for.Hertha Hurnaus
fot.officinadidesign
scalebitozzi.it
Po schodach pełnych : 
 
fot.Castroferro Arquitectos
design-milk.com


fot.palanga-natkevicius-partners
 
i o  konstrukcji stalowej  :

homestratosphere.com
morettin.it
fot.Rowin Petersma
A co by bylo gdyby...schody potraktować  jako meble :

boredpanda.com
boredpanda.com
desainer.it
inhabitat.com
colinstatoos.com
inhabitat.com

fot. mamm-design


 ...lub jako przemyślany dizajn :

fot.Arquitectura en Movimiento Workshop
fot.Arquitectura en Movimiento Workshop
fot.Bell Phillips Architects
boredpanda.com
fot.Christopher Duff
desainer.it
desainer.it
inhabitat.com
inhabitat.com
desainer.it

fot.buratti-architetti
fot.sergey-makhno

Mogą stanowić też akcent kolorystyczny:

fot. Hanne Fuglbjerg

inhabitat.com
fot.youth-youth-batlab


i można je traktować z przymrużeniem oka...

inhabitat.com

Czy strome, czy nie, czy proste, czy kręcone, czy po drodze pełnią jakiejś funkcje dodatkowe, pomocnicze, dekoracyjne, upiększające...
Suma summarum jednak zawsze pną się ku górze! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz