poniedziałek, 18 maja 2015

INNE PLACE ZABAW.


Moje dzieciństwo wyglądało tak, że byłam dzieckiem podwórka. Zaraz po szkole, często jeszcze nie dotarłszy do domu i porzuciwszy gdzieś tornister, razem z innymi dzieciakami wymyślaliśmy sobie zabawy, które pochłaniały całą naszą energię i wyobraźnię, i nic nie było ważne.
Nasz plac zabaw to były drabinki i trzepak, a zabawy to gra piłką tenisową w króla skoczka, albo na trzepaku lub drabinkach w murzynka lub tramwajarza. Skąd się wzięły te nazwy nie mam pojęcia. Nikt się nad tym nie zastanawiał, zabawa była przednia i mogła trwać godzinami.
Jako dziecko uwielbiałam grać w gumę. Moim zmartwieniem było to, że gdy rozglądałam się dookoła wyglądało na to, że dorosłe panie w gumę nie grają.
Przez to nie chciałam być dorosła.
Ale dorosłam. I wiele rzeczy się zmieniło. Na przykład to, że w gumę nie gram.
Zmieniły się też place zabaw.
Czy na lepsze? Trudno powiedzieć. Czy na ładniejsze? Często śmiem wątpić patrząc na kolorowe masywne chatki, mostki i ciuchcie. Czy działają na wyobraźnię? Nie wiem.
Może i spełniają wyśmienicie swoje funkcje, ale po prostu mi się nie podobają.
Okazuje się, że nie jestem w moim niepodobaniu się jedyna, jest takich osób więcej i te osoby przyczyniły się do powstania placów zabaw, które harmonizują z otoczeniem.
Super, że takie place zabaw są, funkcjonują, rozwijają i nie biją po oczach. 
I mogą z nich korzystać również dorośli!

Plac zabaw w parku Gleisdreieck, Berlin, projekt - Atelier lodil.
Minimalistyczny plac zabaw wykonany z drewna, lin i stali nierdzewnej. 

inhabitat.com

inhabitat.com
inhabitat.com
inhabitat.com
inhabitat.com
inhabitat.com
inhabitat.com
inhabitat.com
inhabitat.com

Przestrzeń zatytułowana "the REAL estate", w Bat-Yam, Izrael, projekt - AL/Arch

archdaily.com

archdaily.com

archdaily.com

archdaily.com

archdaily.com

archdaily.com

Plac zabaw w Port Adelaide, SA, Australia, projekt -ASPECT Studios

landezine.com
landezine.com
landezine.com
landezine.com
landezine.com
landezine.com
landezine.com
landezine.com
landezine.com

i jeszcze taki sezonowy...podobno działa do kwietnia...
Zimowy plac zabaw Kiruna, Szwecja, projekt - PinPin Studio

inhabitat.com
inhabitat.com
inhabitat.com
inhabitat.com
inhabitat.com
inhabitat.com
inhabitat.com

Mi się podobają. Tylko trochę do nich daleko...chociaż ten w Berlinie, kto wie...
Trochę fantazji, tanie loty, couchsurfing i czego chcieć więcej!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz